Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Monday, April 20, 2009

PUDING!

Puding ni sebonar yo den dah buek minggu lopas, ttapi dek kerana lupo, hari ni la baru den sempat n3. Sebenornya lagi mama cilok resepi dari blog kak umi ktn nun, Puding Laici Dangdut, tapi bila dah sampai ketangan mama, laici ke mana.. dangdut ke mana...kahkahhkiok! mama guna buah koktail jer dah laici takder...jaji menjadi...tq kak umi...memang best.. tak muak pun...

Nak resepinya nanti mama n3 semula baby dah ngamuk-ngamuk dah...ok

PUDING LAICI DANGDUT

bahan-bahan:

10 gm agar-agar serbuk/ 1peket agar biasa 28gm

2 liter air

2 cawan gula

2 tin laici - asingkan air( mama guna fruit cocktail)

1 tin susu cair

cara-cara:

1. masukkan air dan agar-agar, masak hingga hancur.

2.masukkan gula, biarkan didih dan gula larut. Tutup api.

Jika guna agar-agar biasa, tapiskan dahulu.

3. masukkan air laici bersama susu cair. kacau rata.

4. tuangkan dalam acuan, sejukkan dalam peti ais.

5. Hiaskan dengan buah laici...

4 comments:

CT Delima said...

puding ni memang sedap letak apa2 pun kan.kalau kat rumah k.ct ni emmmm...sekejap jer dah beres tau hehehe

sehati sejiwa said...

betulla kak ct...terimas kerana sudi singgah kat blog saya yang tak seberapa ni...

Shima Sulaiman said...

kak long, kenapa namanya dangdut? Lembut ye patutnya..?

sehati sejiwa said...

aa'ah...cam taufufa tu..erk yer ker? sedap wooo..try ah...