Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Monday, March 9, 2009

TAG ketiga

Kali ni mama nak jawab tag yang ke 3 plak...

1. What were you doing 5 years ago
* kalau masa ni makngah shima dan en. Bob diijabkabulkan... mama plak tgh sibuk wat
persiapan utk majlis pertunangan ngan hubby mama..
* Dah tentu tgh sibuk wat persiapan sket2 utk majlis perkahwinan plak.. g shopping,
wat hantaran, kursus kahwin...kaaannn...
* pegi shopping beli kain langsir di Tangkak, Johor...ngan bakal mak n bapa mertua.. aduih!!!
* kena jaga kedai masa kenduri che bob...isk!! sedih2
*amik tempahan alas baki utk sedara abah.. seronok dapat duit....

2.What were the 5 things on your to do list today
* nak menjawab tag yang tak siap2 lagi nih.. bila dah jawab leeeegaaaa...
*nak ke pasar malam, beli makanan utk makan malam sebab hubby takder, outstation
malas nak masak...
*nak tido awal sebab esok kena bangun awalpagi, buka kedai.. mak n abah tak der g kenduri
kat Machang Kelantan...
* g kenduri kawin kat taman ni kang bila dah tutup kedai.. tak yah dah masak tghari hehee..
*apalagi ekk.. haaa..nak mandi!!!!...

3. What were the 5 snacks that you enjoy
* kerepek bawang - memang feveret mama ni...sejak kecik lagi..kalu ade ni kuih lain tak
layaaaaan...
* keropok lekor - nak-nak keropok rebus kat Marang sana sedap giler....
* sagun - masa kecik2 dulu selalu makan .. skang ni susah dah nak jumpe
* kerepek ubi pedas - smpai berair-air mata..tapi syiok maakan
* kacang botak - yang pedas la ..kalu tak, tak lakula kacang tu...

4. What are the 5 things that you do if you are a billionaire
* mula-mula nak bayar semmua hutang2 lama..
* nak pegi Mekah, nak wat umrah n haji , nak bawak semua sekali ahli keluarga termasuklah
ipar duai dan mertua sekali....serta sedara mara...
* nak tolong member atau orang susah...
* nak buka butik, kedai dobi, spa, workshop..errr.. macam2 laaa.. duit byk kann...
*nak wat rumah banyak2 bagi semua kat sedara ke sapa yang nak umah...

5.Who are the 5 person you wanna tag
* tak de sapa yang mama nak tag... takper kan...

1 comment:

Shima Sulaiman said...

kak long, 'tempahan alas baki' tu apa? Kenapa seronok bila dpt? Tu mknn ke duit?