Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Tuesday, November 10, 2009

Buah keranji atau Buah kuran??

Salam semua..ni n3 yang lama terpendam..saje nak tanyer sedara2 n teman2 sumer..apa sebenarnya nama buah kat atas ni..? Buah ni ayahnda nordin bawak balik dari kebun getah dia..ader la dalam 2 guni...agih2kan pada sedara mara n jiran tetangga...jadi dah abis semua...
Buahnya tak la besar sangat n tak lar kecik sangat,..sedang2 ajer..ader gak yang jual tepi jalan...tapi mahal la sket..1 peket kecik sampai harga rm 5 sebungkus!! aduih! tapi kita tak jual pun...sedekah jer..

inila ghuper isinyer...jadi yang mana satu nama buah ni? ader sapa sapa tau?


3 comments:

Mamajenn said...

k.long blh makan ke buah ni? hampun kan patik yg br keluar dr gua pertapaan

myza said...

la qasima-buah ini ada buat salut gula mcm asam gulung tuh..asam jawa gula tuh..sedapp..tp sakit la lelangit mengepat buah ni..kikiki..

Mamajenn said...

woh kena cr ni bila balik nnt:D