Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Friday, August 7, 2009

Lada Pakteh!




Inila ghupaer lada yang dibawa oleh pakteh dari Perancis...disemai oleh ayahanda nordin...Bila pakteh dah menetap kat sana barulah pokok nyer bebuah..hahhhaa..takutkan pakteh agaknyer..lebat plak tu...pedas nak mampus!!nampak cam tak pedas kan ruper dia..mama ngap la separuh...aduih!! berpinar bijik mata....!! cari air!! wakakaka...

Ader dah dekat seploh biji dah..kat pokok tu ader lagi..banyak gak..satu pokok jer yang idup...kecik comey jer buah dia..ala macam lam blog makngah punyer tu...lada yang sama latuh...kan makngah? hehhehheh..

3 comments:

Shima Sulaiman said...

Akhirnya! Ye betul le tu...comel2 tp pedas gile...hahahha saya malas nak jaga pokok tu, dah mati plak sekarang...rugi plak rasanya x jaga betul2..nnt balik sana nak ambik la benihnya...blh ye kak long..:D

myza said...

uiks nampak cm lada benggala plak.pedas sangat ke?ni yg tanam kt umah ke tanam kat kebun??bunian tolong jaga kot..wakakka~

sehati sejiwa said...

shima: bleh!bleh! kalu ayahanda ada semai la..kalu tak...lalalala...hehehe

myza: kebun mendernya!! yang kat ataih..kat dapur lam pasu tuh laa...banyok gok buoh dier...