Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Sunday, May 10, 2009

Al-kisah anakku lagi...




Al-kisah anakanda mama si ct hawa hazwani ni tetiba jer sesak nafas malam semalam. Memang 2 hari lepas dia ader demam, batuk n selsema..tapi dah g klinik, dah kasi ubat dah...Malam semalam ct hawa ni asyik gelisah jer..mata nak tidur tapi tengok keadaannya cam sesak nafas.. apalagi gelabah lah.. sebelum ni mana dia ada asma pun...dahtu pulak kena masa jam 2 pagi..my lalinng plak outstation ke Lipis.. aki, tok ngan makchu bawakkan ct hawa ke hospital pekan.. risau gak.. mama nak pegi si danial plak tido... sejam gak diorang pegi... aki cakap kat sana ct hawa disedut untuk buangkan n legakan pernafasan..nasib baik tak menangis..doktor kata sakit asma...dah balik tu barula leh tido..tapi still ade lagi cam sesak jer nampak dadanyer...

Esok pagi mama refer ke Dr.Nor..sebab bangun pagi td nampak dada ct hawa cam kuat jer berombak n berbunyi...Kat klinik swasta ni..kena sedut sekali lagi n kasi ubat..ade perubahan la sket..Dr. Nor cakap tengok keadaan ct hawa ni tak serius tapi kena pantaula..kiranya nampak cam teruk terus ke hospital n kena tahanla..kalau tak pun..sedut lagi utk buang kahak...tapi nasib baik dah berkurangan slepas 3 kali sedut..Alhamdulillah.... dah sihat tu..mula nak melasak,lompat sana sini..hai hawa..!hawa!



ni plak pasal adiknya dah 3 hari demam..asyik merengek jer pasal nak tumbuh gigi... si danial ni manja sket..tak macam si kakak..selamba jer tak la sampai demam beria.. Kalu dah demam tu...mama nak bergerak sket pun susah..aduih!!




inilah alkisahnyer...macam-macam ragam..aperpun dikesempatan ini mama nak ucapkan selamat menyambut hari ibu kepada semua ibu-ibu dan bakal-bakal ibu diluar sana, semoga kita semua tabah dalam menjalani kehidupan seharian dan menjadi ibu yang penyayang dan mithali...Amin...













4 comments:

Shima Sulaiman said...

K.Long, cemana awe sekarang? Dah sihat betul ke?...kesiannya dia..biasanya Dr. akan ckp masa kanak2 ni biasanya akan kena sbb x pandai nak buang kahak yg berkumpul tu..Klu dah besar, biasanya pandai la nak keluarkan...Harap2 x de la dapat penyakit asma tu.

sehati sejiwa said...

sekarang ni dah ok dah..alhamdulillah...dah tak sempt dah..tapi batuk2 tu ade lagi..harap2 tak kena la penyakit cik asma tu...

bobstudio707 said...

woh..japp kjap nak tanya..confuse nih, mase kat sepital tu dia sedut kahak ker dia bagi ubat yang mesin keluar asap tuh? mana satu?

sehati sejiwa said...

shilap..dia bagi ubat mesin kuar asap tu..2 botol...kakalong rasa le ct awe kena cam tu sebab main bedak itu ari..abih separuh botol isi kat kepala..maybe tersedut /hidu byk kot...