Welcome to My Blog

About Me

My photo
Seorang Isteri dan Mama kepada 2 adorable kids Siti Hawa Hazwani & Muhamad Danial..

Friday, October 16, 2009

Deney! oh! Deney

Apalah nasib adik Deney..baru jerk sembuh dari demam..dipangkah lak dek tebuan di tapak kaki kiri. Bengkak gak kakinya.
Al-kisahnya, mama aderla nampak tebuan tu waktu maghrib terbang-terbang kat sekitar lampu kalimantang...sekor jer..mama wat taktau jerla..biasanyer lepas tu dia keluarla...memang mama ingat dah keluar sebab lepas naik mandi tak nampak dah serangga tuh..jadi tak amik kisah lar..
Esok paginyer..si Deney ni bangun awal..dalam 6 gitu..mama tak mandikannya lagi..masa tuh tak der pun bayang-bayang serangga tuh...Dalam kol 9pagi tuh mama naik la..nak mandikan si Deney ni..dah mandikan semuanya..pakai baju semua mama pun ke dapur sekejap nak masak air nak sarapan la kononnya.. tetiba jer dengar si Deney menjerit...sambil angkat kaki..tengok kat tapak kaki takder per pun..pastu adela luka cam kena benda tajam..cari-cari kat sekitar dia main tuh..tak nampak lak mende-mende tajam..cari punya cari...mama ternampaklah serangga tu tengah dok merayap-rayap macam tengah pening jer..sah dah anakku dipangkah dek serangga nih.!! Mama apalagi..terus jer tangan ni menghempap ke serangga berkenaan...ammpun...!! akhirnya...innalillah..
Tengok si Deney ni tak berenti nangis..mama bawak terus ke klinik sebelah..doc bagi ubat alahan n krim untuk sapu pada kesan sengat tadi..elok jer pastu..si Deney ni main n berlari ke hulu ke hilir siap main lompat-lompat lagi.. pastu tido...
Bangun dari tidur..masa tu dah nak tutup kedai..sampai kat atas, cam biasa lah..dengar lagu mickey mouse mesti nak goyang-goyang ngan lompat-lompat kan..tetiba jer menjerit meraung sambil angkat kaki yang kena sengat tadi..rerupanya kaki tadi dah membengkak! merengekla si Deney ni...malam tuh tak lena la tidur..bisa agaknya...bila dah sapu ngan abu rokok oleh aki n jampi seraphnya..tetiba jer leh jalan ..dah tak sakit dah...
Macam-macam laaa..nak di jadikan cerita... malam tu jam 1 pagi baru la leh tidur...dah tak sakit dah kaki tuh!a aduih!! mengantuk giler...
Lepas kejadian tuh...si Deney ni tok pimah cakap nakalnya menjadi-jadi..tak larat nak jaga!!
Begitulah al-kisahnya...sekian...muahahaha..

4 comments:

Mamajenn said...

la kesiannya adik deney...ha baru tau cemana penangan anak lelaki..hehehe..errr mana abah dpt abu rokok..ketuk2 dr karpet bilik pakteh ke;P

sehati sejiwa said...

dia turun kat bawah tetiba jer naik bwk abu tuh...hehehe

myza said...

a'ah gua pun baru nak tanya mana dpt abu rokok..takkan ade paknak tinggal kot dlm bilek?? turun bawah mintak dgn sape ek?? sape la jadi mangsa tu..kakkakaka..uish pandai gak aki jampi serapah.suruh dia jampi aku dpt bb pulok laa..kikiki

moon n tori said...

nak baby takyah jampi jampi, ke BUAT, faham? kena BUAT